Hotels kampen steeds vaker met het probleem van grijpgrage gasten. Hoewel hoteldiefstal misschien klinkt als iets wat het gros van de mensen nooit zou doen, is het interessant om hier even bij stil te staan. Dit begrip wordt namelijk zeer breed geïnterpreteerd. Het meenemen van een handdoek of badmuts valt soms al onder diefstal. Veel toeristen hebben zich hier wel eens schuldig aan gemaakt, omdat zij zo graag een gratis souvenir wilden meenemen.

hotel-novotel-city-aken-hotel-aken-3(p-hotel,9666)(c-0)Novotel, een van de bekendste hotelketens ter wereld, heeft een originele oplossing gevonden voor dit groeiende probleem: een online winkel waar klanten diverse artikelen uit de hotelkamer online kunnen kopen. De vraag is natuurlijk of dit concept zal aanslaan. Immers, wie eenmaal weer thuis is, heeft waarschijnlijk minder animo om vanachter de computer producten te bestellen die afkomstig zijn van de zojuist bezochte plek. Natuurlijk biedt de online winkel een leuke oplossing voor de echte liefhebber van originele artikelen, maar of deze winkel een grootschalig succes zal zijn, is nog maar de vraag.

 

Tags: , ,

 

Reacties zijn gesloten

Sorry, maar je kunt geen reacties achter laten voor dit bericht.